30/5/11

Un Cant d'Amor

El sol ja s’ajorna a ponent,
el cel esdevé blau rogent
i prop del mar sota un estel
cauen llàgrimes de gel
dels seus ulls ploraners.

I fixos els ulls a l’horitzó
recorda amb nostàlgia l’amor,
va passejant prop del mar i plora,
va somniant amb l’amor i enyora,
viu de records oblidats cantant al mar.

T’estimo, amor meu quant t’estimo,
t’estimo més que el blau de la mar,
com el cel gris estima les estrelles,
com l’aigua la llibertat, la llibertat.

El meu cant embolcalla
més l’angoixa,
m’abriga la soledat.

Dia gris, cel rogent,
el vaixell llisca al vent
va salpar sense grop
navegant cap el nord,
vers l’amor.

T’estimo, amor meu quant t’estimo,
t’estimo més que el blau de la mar,
i cada nit va cantant i plora,
prop de la llar recordant i enyora,
viu de records oblidats,
cantant al mar.

S’ofega el cant cada dia
amb llàgrimes del seu plor.
Pel seu enamorat
que se l’ha endut el mar,
és el seu cant d’amor.

                                                    Lletra:Carles Casanovas
                                                   Música:Salvador Dabau


Cd:Mostra de l'Havanera Catalana de 
Palamós,2002
Grup Els Pirates
   (vegeu Discos i Llibres)

                                                       


El sol ja s'ajorna a ponent,
el cel esdevé blau rogenc...


Un Cant d'Amor és una obra mestre de l'havanera
romàntica.
Una meravella de lletra i música en perfecta comunió
per expressar un tema tan trist com és la pèrdua de l'amor en el mar.

Un Cant d'Amor és un esclat de sentiments;amor,passió
tristor,desesperació...a través de precioses imatges
i d'una melodia apassionada i intensa.

Tota ella traspua sentiment fent-nos sentir a la 
pell una vívida emoció. 
Les imatges llisquen davant els nostres ulls com 
un quadre,una escena vivent,fent-nos
volar la imaginació,veient i sentint cada un
dels moments plasmats en esplèndides
descripcions i notes musicals.
 
...t'estimo amor meu quant t'estimo
t'estimo,més que el blau de la mar,
com el cel estima les estrelles...


Estima el cel les estrelles que l 'il.luminen cada nit?
Heu pensat algún cop si el cel de la nit
s'estima les estrelles?
És la imatge  més
preciosa de la cançó i de les més
meravelloses que ens poden venir al pensament.

Quan jo era joveneta vaig escriure un
poema que es deia,Com s'estimen
les estrelles...,i vaig trobar també
un poema d'un poeta suïs,Gotfried Keller,amb 
un pensament que m'ha acompanyat sempre;
"estels que comforteu el cor del cel.."
Quan vaig escoltar Un Cant d'Amor,
amb la imatge de les estrelles,vaig quedar
meravellada de que en una havanera
hi trobés una descripció semblant
i ja va ser una de les primeres
 que vaig estimar i recordar
per sempre.

Esplèndida,apassionada,amarada
de sentiment profund,Un Cant d'Amor
és excepcionalment bella,una
de les obres mestres de l'havanera
romàntica catalana interpretada
per grups de la categoria de Peix Fregit i Bergantí.



He triat l'esplèndida versió que en fan 
Els Pirates de Molins de Rei per què
són el  grup per qui 
la vaig escoltar per primer i únic cop en
directe a l'Arbreda de Palamós i
en guardo un preciós record.

Desitjo que us agradi tan com a mi.
Anna Maria Esther



...I fixos el seus ulls a l'horitzó,
recorda amb nostàlgia l'amor...



                                              ...cauen llàgrimes de gel dels seus ulls
                                     ploraners...


                                                   
                                     ...  cel rogent,el vaixell llisca al vent,
                             va salpar sense grop
                                           navegant cap al nord vers l'amor...   
                                          

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo la trobo espectacular Un Cant d'Amor.La melodia ja té més força que les havaneres que solem escoltar.
És ben diferent a tot el que he sentit fins ara,que ja sé que em diràs que és el mateix de sempre,però és que de músiques com aquesta no n'hi ha massa.
N'has fet una molt bona presentació.
Penso que és una havanera per cantar-la una cantant lírica o una cantant amb una veu amb força i personalitat com la Nina.
En veu d'ella quedaria escpectacular.Quan la vam anar a escoltar a l'Auditori de Barcelona,ja et vaig dir que els donava un un aire molt intens a les havaneres.Tothom ho comentava.
Si cantés Un Cant d'Amor seria espectacular.Us ho imagineu?
Magnifica la cançó i la presentació que en fas.
Esperem les teves cançons cada setmana eh nineta?
petons.
Mª Carme Miró

Anònim ha dit...

És una havanera que remou sentiments.
La Nina la brodaria d'això no hi ha dubte.I també la Silvia Perez Cruz i la Susanna del Saz.
Ens quedariem bocabadats de sentir Un Cant d'Amor en les seves veus.
Si,és espectacular i té molta força.
Jo la tinc pels Peix Fregit i la broden però en veu d'una dona com aquestes artistases seria fantàstica.
En Carles Casanovas és un magnific lletrista i la música d'en Salvador Dabau tés un segell especial.
La trobo de les més boniques que s'han composat en català.
Sabeu si és va presentar en algún concurs? és digne d'un premi.
L'has presentat de meravella Anna Maria.
Gràcies per compartir aquestes precioses cançons.
Ja esperem la propera.
Josefina Torrent

Anònim ha dit...

La Nina i la Silvia Perez Cruz la interpretarien esplendidament per què és una havanera no només per cantar sino per INTERPRETAR.Elles tenen les veus i el carisme per cantar-la.
És del més bo que s'ha composat en havanera romàntica.
En Dalvador Dabau fou un músic magistral i en Carles Casanovas va saber donar-li la lletra intensa...és un poema.
La versió dels Pirates és bona però jo sempre l'he tingut com a preferida pel Peix Fregit.
Joan Matas

Anònim ha dit...

La Silvia Perez la brodaria aquesta cançó.I la Nina també per què canten amb molta força,interpretant com a actrius.Saben donar significat i personalitat a una cançó i això no ho sap fer totho.Són les millors veus femenines catalanes.
Has fet un magnific treball Anna Esther.La presentació de l'havanera és esplèndida.No he pensat mai si el cel estima les estrelles com tu i en Carles Casanovas però és una imtage merevellosa.
Fas una tasca magnifica pel món de l'havanera.
FELICITATS de nou i magnific que soni la música automàticament a cada blog.
Núria de Palafrugell.